מקלט 209 ,החזותי והזירה מציגים:
24.10 — 1.11
לו״ז והרשמה

ה־GATHERING גאה לארח את האמנית קלאודיה קסטלוצ'י (איטליה)

שיתוף הפעולה בין הגופים שלנו אינו מבקש ״להקל את הנטל״, להיפך, אנו מבקשים להשיג דרכו את מה שלא יכולנו לבד ובנפרד. במערכת היחסים העמוקה בין ביה״ס לתיאטרון חזותי, הזירה ומקלט 209, אנו מבקשים לתפוס את גופי התרבות הללו כאיברים חיוניים עבור הגוף האמנותי שפועל סביבנו: קהילה של אמנים, מורים וסטודנטים, צוותים מקצועיים וקהל נאמן, מעמיק וסקרן. פוקוס קלאודיה קסטלוצ׳י מהווה דוגמה מרכזית לשיתוף הפעולה, המאפשר לנו ליצור סדרה של פעולות הנמשכות ומצטברות יחד למפגש מלא ועשיר עם העשייה הרחבה של קסטלוצ׳י.

ב־1981 ייסדה קלאודיה קסטלוצ'י יחד עם אחיה הבמאי רומיאו קסטלו'צי, קיארה גווידי ואחיה פאולו גווידי את קבוצת התיאטרון Socìetas Raffaello Sanzio (על שם הצייר הרנסאנסי רפאל). הקבוצה זכתה להכרה בינלאומית בזכות "אורסטיאה", פרפורמנס ששילב בין נוכחות פיזית של שחקנים לבין טכנולוגיה מודרנית.

כיום, עיקר זמנה של קלאודיה מוקדש לכתיבה והוראה. היא מייסדת חוויות לימודיות שונות, ביניהן, איזון בין תרגול לפילוסופיה או עיסוק בריתמוס של התנועה הקצובה. מאז 2015 היא מפתחת את הרעיון של בית הספר כיצירת אמנות, בבית הספר Cònia אותו ייסדה.

קלאודיה תעביר סדנת עומק לאמנים ויוצרים, תיתן סמינר פתוח לקהל הרחב ותופיע עם עבודתה

על הסדנא

Cònia הוא בית ספר, שבו הלמידה קשורה ביחסים אנושיים של מורים וסטודנטים הממציאים דרך וקצב של חיים באמצעות שיכלול של תנאים המעצבים זמן ורגשות. מחקר זה והתרגול שלו מותאמים במיוחד לצרכי אמנים צעירים המבקשים לחקור את ייצוג העולם באמצעות טכניקות שונות. שיטת הלימוד שמה דגש על קשב, דיון, ותרגילים נושאיים. המחקר עצמו נוגע במוזרות של (הייצוג) האנושי, ולשם כך מנתחים בבית הספר את המרכיבים המיוחדים והייחודיים המתווים את הדקדוק של הייצוג הקונקרטי: תכלית, חומר, טכניקה, צורה, פני השטח. התרגילים המעשיים, בעיקר דרמטיים, משמשים לחוות את איכות משך הזמן ואת המסגרות הפורמליות דרכן הוא מתארגן. נושאי הלימוד העיקריים הם: דקדוק, היסטוריה של האמנויות הפיגורטיביות, יצירת מיתוס, כרונולוגיה, פסיכולוגיה של משך, מקהלה, התעמלות, שירה, אמבולציה מטרית, תורת הייצוג.

הסדנה בחזותי נבנתה במתכונת ה־Cònia, ובה יילמדו פרגמנטים מתוכוהמחקר והתרגילים נועדו לחוות את המשקל האובייקטיבי של הזמן ולהכיר לעומק את הפרספקטיבה המרחבית, כאשר אלו מוצעות בתוך הרכב דרמטי. בסדנה יתארחו לצד קלאודיה שני מורים נוספים מבית הספר: סטפאנו ברטוליני, פילולוג, וסימונה מנגוי, מבקר אמנות עכשווית ואוצר. הסדנה תינתן באיטלקית ותתורגם סימולטנית לעברית.

הסדנא מיועדת לאמנים ויוצרים וכרוכה בהרשמה מראש.

נותרו מקומות אחרונים:

הרשמה לסדנא

מידע נוסף סדנא קלאודיה קסטלוצ׳י

על הסמינר

המשקל האובייקטיבי של הזמן ביצירות אמנות פיגורטיביות

הסמינר יהיה המפגש המסכם של פרגמנט בית הספר – סדנה בת חמישה ימים מלאים – שתעביר קלאודיה קסטלוצ'י עם שותפיה סטפנו ברטוליני וסימונה מנוי. הסמינר יעסוק בנושאי הלימוד המרכזיים מתוך הסדנא שמבוססים על בית הספר Cònia שבצ'זנה, איטליה. ותהיה הזדמנות לקהל הרחב לפגוש את קלאודיה קסטלוצ'י, לשאול שאלות ולקחת חלק בשיח משותף.

משך משוער: כשלוש שעות עם הפסקה.

על המופע

ההבדל בין תהליך היצירה במסגרת של בית ספר, ובין עבודת להקה קשורה בתהליך. בית ספר יוצר מיקצב לימודי, הרבה לפני שנוצרת הפקת מחול. מחול שמתעורר מחוץ למסגרת הלימודית — מקורו בידע מצטבר שקודם נאסף, ואז מתממש בחלל תיאטרלי. הוא לא בהכרח המטרה שאליה מוביל האימון היומיומי. בית הספר אינו חוזר ומשנן פעולות שמטרתן תוצר סופי אלא מתרגל את המלאות המתגלמת בלמידה יומיומית.

מקצב, עבור קלאודיה קסטלוצ׳י, הוא יסוד בכל סוג של בית ספר שיצרה — בין אם בית הספר המתמשך בעיר צ׳זנה (איטליה), או בתי ספר זמניים שיצרה בערים אחרות. עבודתה תמיד מאופיינת ומזוהה עם מודלים קצביים שיכולים להתממש בתנועה הפיסית כמו גם בפיתוח תיאוריה.

העבודה VERSO LA SPECIE היא מחול המבוסס על רשת של מודלים מהשירה היוונית העתיקה, מנקודת מבט פיגורטיבית, ומהקצב והתנועה של סוסים. אם נחשוב על המקטעים וההפסקות המפרידים פוזיציות זו מזו, ובמעבר, בטרנספורמציה, מתברר שכל אלה חלקים של המבנה הקצבי של התנועה. וכך, ההכרה במעבר ממצב תנועתי אחד לאחר, מאפשרת לחיות את משך התנועה בצורה מלאה ולא מקוטעת.

אנו נרגשים לארח את קסטלוצ׳י ואנסמבל הרקדנים שלה בפולחן הסתיו. שני המופעים יתרחשו לבקשתה של האמנית באור יום ויתקיימו בחורשת הירח, בסמוך לבית הנסן (התכנסות בבית הנסן).

 

לו"ז פוקוס קלאודיה קסטלוצ׳י

24.10
יום חמישי

סדנה - קלאודיה קסטלוצ׳י

בית הנסן
בית הנסן

24.10-28.10 בבית הנסן

Cònia הוא בית ספר, שבו הלמידה קשורה ביחסים אנושיים של מורים וסטודנטים הממציאים דרך וקצב של חיים באמצעות שיכלול של תנאים המעצבים זמן ורגשות. מחקר זה והתרגול שלו מותאמים במיוחד לצרכי אמנים צעירים המבקשים לחקור את ייצוג העולם באמצעות טכניקות שונות. שיטת הלימוד שמה דגש על קשב, דיון, ותרגילים נושאיים. המחקר עצמו נוגע במוזרות של (הייצוג) האנושי, ולשם כך מנתחים בבית הספר את המרכיבים המיוחדים והייחודיים המתווים את הדקדוק של הייצוג הקונקרטי: תכלית, חומר, טכניקה, צורה, פני השטח. התרגילים המעשיים, בעיקר דרמטיים, משמשים לחוות את איכות משך הזמן ואת המסגרות הפורמליות דרכן הוא מתארגן. נושאי הלימוד העיקריים הם: דקדוק, היסטוריה של האמנויות הפיגורטיביות, יצירת מיתוס, כרונולוגיה, פסיכולוגיה של משך, מקהלה, התעמלות, שירה, אמבולציה מטרית, תורת הייצוג.

הסדנה בחזותי נבנתה במתכונת ה־Cònia, ובה יילמדו פרגמנטים מתוכוהמחקר והתרגילים נועדו לחוות את המשקל האובייקטיבי של הזמן ולהכיר לעומק את הפרספקטיבה המרחבית, כאשר אלו מוצעות בתוך הרכב דרמטי. בסדנה יתארחו לצד קלאודיה שני מורים נוספים מבית הספר: סטפאנו ברטוליני, פילולוג, וסימונה מנגוי, מבקר אמנות עכשווית ואוצר. הסדנה תינתן באיטלקית ותתורגם סימולטנית לעברית.

הסדנא מיועדת לאמנים ויוצרים וכרוכה בהרשמה מראש.

נותרו מקומות אחרונים:

הרשמה לסדנא

מידע נוסף סדנא קלאודיה קסטלוצ׳י

29.10
יום שלישי
14:30

סמינר פתוח לקהל / קלאודיה קסטלוצ׳י

צהריים בבית הנסן
בית הנסן | 14:30
בית הנסן

המשקל האובייקטיבי של הזמן ביצירות אמנות פיגורטיביות

הסמינר יהיה המפגש המסכם של פרגמנט בית הספר- סדנה בת חמישה ימים מלאים- שתעביר קלאודיה קסטלוצ'י עם שותפיה סטפנו ברטוליני וסימונה מנוי. הסמינר יעסוק בנושאי הלימוד  המרכזיים מתוך הסדנא שמבוססים על בית הספרCònia שבצ'זנה, איטליה.  ותהיה הזדמנות לקהל הרחב לפגוש את קלאודיה קסטלוצ'י , לשאול שאלות ולקחת חלק בשיח משותף.

משך משוער : כשלוש שעות עם הפסקה.

 

1.11
יום שישי
11:00

VERSO LA SPECIE / קלאודיה קסטלוצ׳י - אזלו הכרטיסים

מופע בוקר בחורשת הירח
חורשת הירח, התכנסות בבית הנסן | 11:00
חורשת הירח, התכנסות בבית הנסן

ההבדל בין תהליך היצירה במסגרת של בית ספר, ובין עבודת להקה קשורה בתהליך. בית ספר יוצר מיקצב לימודי, הרבה לפני שנוצרת הפקת מחול. מחול שמתעורר מחוץ למסגרת הלימודית — מקורו בידע מצטבר שקודם נאסף, ואז מתממש בחלל תיאטרלי. הוא לא בהכרח המטרה שאליה מוביל האימון היומיומי. בית הספר אינו חוזר ומשנן פעולות שמטרתן תוצר סופי אלא מתרגל את המלאות המתגלמת בלמידה יומיומית.

מקצב, עבור קלאודיה קסטלוצ׳י, הוא יסוד בכל סוג של בית ספר שיצרה — בין אם בית הספר המתמשך בעיר צ׳זנה (איטליה), או בתי ספר זמניים שיצרה בערים אחרות. עבודתה תמיד מאופיינת ומזוהה עם מודלים קצביים שיכולים להתממש בתנועה הפיסית כמו גם בפיתוח תיאוריה.

העבודה VERSO LA SPECIE היא מחול המבוסס על רשת של מודלים מהשירה היוונית העתיקה, מנקודת מבט פיגורטיבית, ומהקצב והתנועה של סוסים. אם נחשוב על המקטעים וההפסקות המפרידים פוזיציות זו מזו, ובמעבר, בטרנספורמציה, מתברר שכל אלה חלקים של המבנה הקצבי של התנועה. וכך, ההכרה במעבר ממצב תנועתי אחד לאחר, מאפשרת לחיות את משך התנועה בצורה מלאה ולא מקוטעת.

אנו נרגשים לארח את קסטלוצ׳י ואנסמבל הרקדנים שלה בפולחן הסתיו. שני המופעים יתרחשו לבקשתה של האמנית באור יום ויתקיימו בחורשת הירח, בסמוך לבית הנסן (התכנסות בבית הנסן).