מקלט 209 ,החזותי והזירה מציגים:
29.10 — 1.11
ירושלים

פולחן הסתיו

בלילה החשוך ביותר בחודש באוקטובר, במולד הירח החדש, יתחיל לנוע מכלול של יצירות שנוכחות בפני עצמן, ומתפתחות יחד. כל אחד מאירועי הפולחן, מקיים את עצמו ובו זמנית מממש אפשרות אמנותית אחרת. עבור אמני הפולחן ואמני הזירה ככלל, תהליכי היצירה הם דרך חיים, והם כרוכים בפיתוח יומיומי, לעיתים סיזיפי, של שפה אמנותית. השנה, נציג מספר עבודות או פעולות של אותו אמן, כחלק מסדרת ״פוקוסים״: קלאודיה קסטלוצ׳י (איטליה), נטליה גומז (מקסיקו) ו־Winter Family (צרפת), יעלו במסגרת הפולחן וה־Gathering סדרת אירועים מתוך גוף העבודה הרחב והמגוון שלהם. ביצירה המקומית, הפולחן בולט השנה בבכורות של עבודות בינתחומיות במהותן, המגדירות מתוך תוכנן את הפורמט וצורת האירוע. בכורות אלה הן תוצאה של מחקר מתמשך, שיתופי פעולה מרתקים. בחיבורן לחללי המופע, וכדרכם של כוכבי שביט, טבען החד פעמי נגלה בעוצמה, ונעלם בשמי הלילה השחור.

 

כנס פרפורמנס 0:8 — אוטונומיה

כנס פרפורמנס 0:0 נוצר כפעולת הרחבה של בית הספר. פעולה היוצאת משגרת מהיומיום של תכנית הלימודים, מהחלל המוכר והרוטינה, אל מרחבים חדשים. פעולה המאפשרת לאמנים ולבוגרים לפגוש את עצמם ואת הקהל בתנאים שאנו רואים בהם הכרחיים לפעולת היצירה. מקום בו בית הספר משרטט את קווי המתאר שלו וגבולות האחריות שלו כלפי המרחב התרבותי באופן אלטרנטיבי. מאז שנוצר נשזר לאט לאט לתוך לוח השנה, וכך התרגלנו לארוע המאפשר לאמנים ולבוגרים, קולגות בינלאומיים, מורים יוצרים, אנשי אקדמיה וסטודנטים להתכנס כל שנה בסתיו, רגע לפני פתיחת שנת הלימודים, סביב תמה ולנהל שיח: בהרצאה, בסדנה, במופע, בקונצרט.

שיח שהוא פסטיבל. פסטיבל שהוא התכנסות. התכנסות שהיא בית ספר לאמנות.

עוד על אוטונומיה

לו"ז פולחן הסתיו וכנס פרפורמנס 0:8 – אוטונומיה

24.10
יום חמישי

סדנה - קלאודיה קסטלוצ׳י

בית הנסן
בית הנסן

24.10-28.10 בבית הנסן

Cònia הוא בית ספר, שבו הלמידה קשורה ביחסים אנושיים של מורים וסטודנטים הממציאים דרך וקצב של חיים באמצעות שיכלול של תנאים המעצבים זמן ורגשות. מחקר זה והתרגול שלו מותאמים במיוחד לצרכי אמנים צעירים המבקשים לחקור את ייצוג העולם באמצעות טכניקות שונות. שיטת הלימוד שמה דגש על קשב, דיון, ותרגילים נושאיים. המחקר עצמו נוגע במוזרות של (הייצוג) האנושי, ולשם כך מנתחים בבית הספר את המרכיבים המיוחדים והייחודיים המתווים את הדקדוק של הייצוג הקונקרטי: תכלית, חומר, טכניקה, צורה, פני השטח. התרגילים המעשיים, בעיקר דרמטיים, משמשים לחוות את איכות משך הזמן ואת המסגרות הפורמליות דרכן הוא מתארגן. נושאי הלימוד העיקריים הם: דקדוק, היסטוריה של האמנויות הפיגורטיביות, יצירת מיתוס, כרונולוגיה, פסיכולוגיה של משך, מקהלה, התעמלות, שירה, אמבולציה מטרית, תורת הייצוג.

הסדנה בחזותי נבנתה במתכונת ה־Cònia, ובה יילמדו פרגמנטים מתוכוהמחקר והתרגילים נועדו לחוות את המשקל האובייקטיבי של הזמן ולהכיר לעומק את הפרספקטיבה המרחבית, כאשר אלו מוצעות בתוך הרכב דרמטי. בסדנה יתארחו לצד קלאודיה שני מורים נוספים מבית הספר: סטפאנו ברטוליני, פילולוג, וסימונה מנגוי, מבקר אמנות עכשווית ואוצר. הסדנה תינתן באיטלקית ותתורגם סימולטנית לעברית.

הסדנא מיועדת לאמנים ויוצרים וכרוכה בהרשמה מראש.

נותרו מקומות אחרונים:

הרשמה לסדנא

מידע נוסף סדנא קלאודיה קסטלוצ׳י

29.10
יום שלישי
14:30

סמינר פתוח לקהל / קלאודיה קסטלוצ׳י

צהריים בבית הנסן
בית הנסן | 14:30
בית הנסן

המשקל האובייקטיבי של הזמן ביצירות אמנות פיגורטיביות

הסמינר יהיה המפגש המסכם של פרגמנט בית הספר- סדנה בת חמישה ימים מלאים- שתעביר קלאודיה קסטלוצ'י עם שותפיה סטפנו ברטוליני וסימונה מנוי. הסמינר יעסוק בנושאי הלימוד  המרכזיים מתוך הסדנא שמבוססים על בית הספרCònia שבצ'זנה, איטליה.  ותהיה הזדמנות לקהל הרחב לפגוש את קלאודיה קסטלוצ'י , לשאול שאלות ולקחת חלק בשיח משותף.

משך משוער : כשלוש שעות עם הפסקה.

 

29.10
יום שלישי
18:00-21:30

אירוע פתיחה - אזלו הכרטיסים

גרסת הדמדומים
בית הנסן | 18:00-21:30
בית הנסן

כנס פרפורמנס 0:8 - אוטונומיה של ביה״ס לתיאטרון חזותי ופולחן הסתיו של הזירה, פותחים באירוע של בכורות מרתקות בחללים עתירי המיסתורין של בית הנסן

MAKE-BELIEVE / עדי כהנא

אירוע פתיחה - גרסת הדמדומים

מיצב פרפורמטיבי הנע בין אמת לבדיה מזמין אותך למפגש חד פעמי עם דמות שמימית העשויה לשחק תפקיד מהותי בקביעת מתווה גורלך.

בתוך סט של עולם פנטסטי, במהלך שלושה ימים יופיעו שלוש זהויות שונות המהוות גשר בין האנושי לאלוהי, הגשמי והרוחני. טרם ביקורכם שיקלו משאת נפשכם.

העבודה מבוססת השראה מעולם האגדות, מיתוסים ואמונות טפלות משלל תרבויות ומסורות שונות השוזרות יחדיו בסיס איתן להפיכת חלום למציאות.

בימים ג'-ה' בין השעות 18:00-22:30, כניסה חופשית.

 

אביגדור / אורי שפיר

אירוע פתיחה - גרסת הדמדומים

אביגדור הוא אירוע הנע על מרחב-ביניים, בין תרגול, מופע, וסביבת קיום.

אביגדור שם במרכזו את היותנו גוף, את הכמיהה לשוב אל הגוף, או אולי להתקדם אל עברו.

אביגדור הוא נסיון לייצר מרחב שהייה והשהייה - חלל בו אפשר להתבונן במה שגוף עושה.

אביגדור הוא התעקשות על מרחב ביניים, בו אפשר להשהות את הרגע בו הגוף נעשה דבר-מה קבוע, ונשאר בהתהוות ממושכת, בהיותו קונקרטי אך גם פיקטיבי, מלא תשוקה ובו זמנית מלא ספקות, באפשרות שלו להיות ״פשוט גוף״, ובו זמנית מלא קונפליקטים, ייצוגים וניגודים. 

 

מצדה / גליה עיני ודניאל גמליאלי

אירוע פתיחה —גרסת הדמדומים

בשנות ה90 המופע האור קולי הראשון שראיתי היה במצדה.

גם דייויד ברוזה שר מתחת לשמיים בזריחה. 

 

מאז ירדו הרבה מים מים המלח.

אנחנו אוכלים feed המציע בטחון ושפע-עד ומחבקים עם טלפון ביד.

 

בפנים המזגן דולק ובחוץ העולם נשרף.

עדיין קשה לדמיין שיש משהו יותר חשוב ממני.

 

יש קול שאומר לפעול ועוד קול שאומר אחר כך.

רגשות אשם זה לא אקולוגי.  

 

 

IF MY HAND TALKED / נטליה גומז ותלמידי שנה א׳

אירוע פתיחה - גרסת הדמדומים

מידי שנה, כמיטב המסורת, מזמין הכנס אמנית להעביר סדנה בת יום עבור הסטודנטים של שנה א'  בחזותי. בקצה היום עם תם הסדנה יציגו הסטודנטים מול קהל. הפעולה מבקשת לקרב, עד כדי מצב בלתי אפשרי, בין עבודת הסטודיו לבין רגע המפגש של המופע עם הקהל. הקרבה הזאת מולידה חומרים שהם חשופים ובשלבי גימור מאוד ראשוניים ורוטטים והיא מעין טקס חניכה עבור שנה א'.

נטליה גומז שחיה ועובדת במקסיקו היא בוגרת של בית הספר לתיאטרון חזותי. הסדנא/מופע שתעביר היא אחת מבין סדרה של פעולות שונות שתקיים במסגרת ה Gathering

My hands salute.

My hands touch, my hands take, my hands make: 

Hands that saw, hands that cook, hands that build, brake, kill and talk. 

My hands push, my hands can hug, my hands can squeeze, my hands will shake.

A hand as a mirror,

my hands are small. 

Hands as walls, hands as pillows, hands as books, hands as snakes, hands as lens, hands as dildos, hands are digging a hole on a sunny beach.

I use hands as containers,

my hand contains.

My hand can touch my knee, my hands can stand as feet, my hand can hear my pulse. My hand now pointing you.

Come

Come

My hand says come

"שיעופו כולם!" / מעמותה לאמנות ומחקר

תערוכה

״שיעופו כולם!״ היא סדרת אירועי אמנות, שבמרכזה עומדת התערוכה המתייחסת להתארגנויות אזרחיות שהתקיימו בארגנטינה בשלהי 2001, ונולדו כתגובה למציאות הפוליטית, הכלכלית והחברתית בניסיון להביא להחלפת השלטון. שיאם של האירועים הביא בדצמבר 2001 להחלטתו של הנשיא פרננדו דה לה רואה לנטוש במסוק את "הבית הוורוד" (משרד ראש הממשלה), שמולו התקיימו המחאות. ההתארגנויות, שצצו באופן ספונטני והעניקו קול וכוח לאזרחים, התייחדו בביטוייהן האסתטיים, הטקסטואליים, החזותיים והצליליים.

היבטים אלו הם נקודת המוצא לתערוכה, שכותרתה היא הסיסמה שביטאה את היעדר הייצוג של העם בממשלה ואת האכזבה הגדולה מההנהגה הפוליטית.

התערוכה כוללת: מיצב סאונד ״קסרולאסו" (שיתוף פעולה של סלה-מנקה עם אמיר בולצמן ואריאל ערמוני); שחזור של מסוק הקרטון שבנו הארוריסטים (Erroristas), קבוצת אמנים אקטיביסטיים, בהפגנה בארגנטינה ב-2017, ושהממסד פירש כקריאה חד-משמעית להפלת השלטון הנוכחי (שיתוף פעולה של סלה-מנקה עם ישעיהו רבינוביץ);  חדר המוקדש ליצרתו של האמן הפורטוגלי-ארגנטינאי ז׳ואאו דלגדו, אשר ביצירתו שאף להביא לשינוי המציאות באמצעות שירה ופרויקטים אמנותיים שונים; חדר עיון ותיעוד של שחזור תהלוכת הסירים עם las piratas piratas שהתקיימה בירושלים שבוע לפני הבחירות האחרונות לרשות הממשלה.

29.10
יום שלישי
20:00-23:00

אירוע פתיחה - אזלו הכרטיסים

גרסת הלילה
בית הנסן | 20:00-23:00
בית הנסן

הלילה מתפתח ואל סבב שני של אירועי הפתיחה יצטרפו איתמר בנאי והכישופים, שינעלו את הלילה בחורשת הירח

מצדה / גליה עיני ודניאל גמליאלי

אירוע פתיחה - גרסת הלילה

בשנות ה90 המופע האור קולי הראשון שראיתי היה במצדה.

גם דייויד ברוזה שר מתחת לשמיים בזריחה. 

 

מאז ירדו הרבה מים מים המלח.

אנחנו אוכלים feed המציע בטחון ושפע-עד ומחבקים עם טלפון ביד.

 

בפנים המזגן דולק ובחוץ העולם נשרף.

עדיין קשה לדמיין שיש משהו יותר חשוב ממני.

 

יש קול שאומר לפעול ועוד קול שאומר אחר כך.

רגשות אשם זה לא אקולוגי.  

 

 

IF MY HAND TALKED / נטליה גומז ותלמידי שנה א׳

אירוע פתיחה - גרסת הלילה

מידי שנה, כמיטב המסורת, מזמין הכנס אמנית להעביר סדנה בת יום עבור הסטודנטים של שנה א'  בחזותי. בקצה היום עם תם הסדנה יציגו הסטודנטים מול קהל. הפעולה מבקשת לקרב, עד כדי מצב בלתי אפשרי, בין עבודת הסטודיו לבין רגע המפגש של המופע עם הקהל. הקרבה הזאת מולידה חומרים שהם חשופים ובשלבי גימור מאוד ראשוניים ורוטטים והיא מעין טקס חניכה עבור שנה א'.

נטליה גומז שחיה ועובדת במקסיקו היא בוגרת של בית הספר לתיאטרון חזותי. הסדנא/מופע שתעביר היא אחת מבין סדרה של פעולות שונות שתקיים במסגרת ה Gathering

My hands salute.

My hands touch, my hands take, my hands make: 

Hands that saw, hands that cook, hands that build, brake, kill and talk. 

My hands push, my hands can hug, my hands can squeeze, my hands will shake.

A hand as a mirror,

my hands are small. 

Hands as walls, hands as pillows, hands as books, hands as snakes, hands as lens, hands as dildos, hands are digging a hole on a sunny beach.

I use hands as containers,

my hand contains.

My hand can touch my knee, my hands can stand as feet, my hand can hear my pulse. My hand now pointing you.

Come

Come

My hand says come

קוצים / איתמר בנאי

אירוע פתיחה - גרסת הלילה

קוצים - טקס קטן

 

מפגש לילי

קצר ואינטימי

ביער בו הלכתי לאיבוד

המשחזר

מפגש לילי

קצר ואינטימי

שהיה לי ביער

עם שלוש מכשפות

שעשו איתי טקס

לילי קצר ואינטימי

והראו לי

מי אני יכול להיות

אם רק אפתח את הלב

ואתמסר

למפגש לילי

קצר ואינטימי

שכזה

אביגדור / אורי שפיר

אירוע פתיחה - גרסת הלילה

אביגדור הוא אירוע הנע על מרחב-ביניים, בין תרגול, מופע, וסביבת קיום.

אביגדור שם במרכזו את היותנו גוף, את הכמיהה לשוב אל הגוף, או אולי להתקדם אל עברו.

אביגדור הוא נסיון לייצר מרחב שהייה והשהייה - חלל בו אפשר להתבונן במה שגוף עושה.

אביגדור הוא התעקשות על מרחב ביניים, בו אפשר להשהות את הרגע בו הגוף נעשה דבר-מה קבוע, ונשאר בהתהוות ממושכת, בהיותו קונקרטי אך גם פיקטיבי, מלא תשוקה ובו זמנית מלא ספקות, באפשרות שלו להיות ״פשוט גוף״, ובו זמנית מלא קונפליקטים, ייצוגים וניגודים. 

 

MAKE-BELIEVE / עדי כהנא

אירוע פתיחה - גרסת הלילה

מיצב פרפורמטיבי הנע בין אמת לבדיה מזמין אותך למפגש חד פעמי עם דמות שמימית העשויה לשחק תפקיד מהותי בקביעת מתווה גורלך.

בתוך סט של עולם פנטסטי, במהלך שלושה ימים יופיעו שלוש זהויות שונות המהוות גשר בין האנושי לאלוהי, הגשמי והרוחני. טרם ביקורכם שיקלו משאת נפשכם.

העבודה מבוססת השראה מעולם האגדות, מיתוסים ואמונות טפלות משלל תרבויות ומסורות שונות השוזרות יחדיו בסיס איתן להפיכת חלום למציאות.

בימים ג'-ה' בין השעות 18:00-22:30, כניסה חופשית.

 

"שיעופו כולם!" / מעמותה לאמנות ומחקר

תערוכה

״שיעופו כולם!״ היא סדרת אירועי אמנות, שבמרכזה עומדת התערוכה המתייחסת להתארגנויות אזרחיות שהתקיימו בארגנטינה בשלהי 2001, ונולדו כתגובה למציאות הפוליטית, הכלכלית והחברתית בניסיון להביא להחלפת השלטון. שיאם של האירועים הביא בדצמבר 2001 להחלטתו של הנשיא פרננדו דה לה רואה לנטוש במסוק את "הבית הוורוד" (משרד ראש הממשלה), שמולו התקיימו המחאות. ההתארגנויות, שצצו באופן ספונטני והעניקו קול וכוח לאזרחים, התייחדו בביטוייהן האסתטיים, הטקסטואליים, החזותיים והצליליים.

היבטים אלו הם נקודת המוצא לתערוכה, שכותרתה היא הסיסמה שביטאה את היעדר הייצוג של העם בממשלה ואת האכזבה הגדולה מההנהגה הפוליטית.

התערוכה כוללת: מיצב סאונד ״קסרולאסו" (שיתוף פעולה של סלה-מנקה עם אמיר בולצמן ואריאל ערמוני); שחזור של מסוק הקרטון שבנו הארוריסטים (Erroristas), קבוצת אמנים אקטיביסטיים, בהפגנה בארגנטינה ב-2017, ושהממסד פירש כקריאה חד-משמעית להפלת השלטון הנוכחי (שיתוף פעולה של סלה-מנקה עם ישעיהו רבינוביץ);  חדר המוקדש ליצרתו של האמן הפורטוגלי-ארגנטינאי ז׳ואאו דלגדו, אשר ביצירתו שאף להביא לשינוי המציאות באמצעות שירה ופרויקטים אמנותיים שונים; חדר עיון ותיעוד של שחזור תהלוכת הסירים עם las piratas piratas שהתקיימה בירושלים שבוע לפני הבחירות האחרונות לרשות הממשלה.

30.10
יום רביעי
15:00

בתי ספר כפעולה אמנותית - אזלו הכרטיסים

פאנל צהריים
בית הנסן | 15:00
בית הנסן

בתי ספר לאמנות. מפגש בין יזמים, מחנכים, מנהלים ואמנים.

הפאנל יעסוק בקווי המתאר של בית הספר לאמנות. ישאל שאלות על תפקידו של בית הספר, ביחס לסטודנטים, ביחס לחברה בתוכה הוא פועל, אחריותו  כלפי שדה האמנות ותרומתו למרחב הגאוגרפי. נדבר על אמנות ופדגוגיה, על חינוך, נטיות הלב ויוזמות פורצות דרך המבקשות לשאול מחדש  שוב ושוב: מהו בית הספר לאמנות.

30.10
יום רביעי
17:00-19:00

מופעי בין ערביים בהנסן

בית הנסן | 17:00-19:00
בית הנסן

עדי כהנא, לי לוריאן ושלי פלמון בבכורות מרתקות. שותפות לעדינות, החדות והחכמה.

מספר המקומות מוגבל ביותר, אל תישארו בחוץ...

** הסרת דאגות: לאחר האירוע, תוכלו להספיק בדיוק למופעי הערב בתיאטרון ירושלים **

לץ 2 / שלי פלמון

מופעי בין ערביים בהנסן

משנת 2011 אני יוצרת מחולות - וידוי: עבודות סולו שהן כקטעי יומן, נתחים מהיומיום התנועתי, התנהגותי והאסתטי.

לעבודה זו נוספה דמותו של הליצן, הליצן שאוהבים לראותו אותו נופל ומתרסק, הליצן שדרך החשכה של תבוסתו ניתן לחוש את הרוח הגבית של השעשוע והמשחק.

 

לץ 2 ,מבוססת על ׳לץ׳ שעלתה בבכורה בפסטיבל ריקודי חדר 2018.

 

 

רק אם אין לי מה לצטט אני רוקדת / לי לוריאן

מופעי בין ערביים בהנסן

בויאנה יקרה, אני יושבת בספריה הלאומית בירושלים ומנסה להתרכז בעבודה המסכמת. אגלי זיעה מלוחה זורמים מבתי השחי בזמן שאני יושבת בלי נוע אל מול כתבי באטלר על פעולות דיבור. האם זה ביטוי פרפורמטיבי של הקריאה? המאמר Diaspora: Generation and the Ground of Jewish Identity  מציץ אליי מתחתית ערימה של פתקים והערות, ותיעוד וידאו של ארכיון מאת ארקדי זיידס פתוח בחלון חדש.

אולי זה רק חום הקיץ במזרח בתיכון.

 

MAKE-BELIEVE / עדי כהנא

מופעי בין ערביים בהנסן

מיצב פרפורמטיבי הנע בין אמת לבדיה מזמין אותך למפגש חד פעמי עם דמות שמימית העשויה לשחק תפקיד מהותי בקביעת מתווה גורלך.

בתוך סט של עולם פנטסטי, במהלך שלושה ימים יופיעו שלוש זהויות שונות המהוות גשר בין האנושי לאלוהי, הגשמי והרוחני. טרם ביקורכם שיקלו משאת נפשכם.

העבודה מבוססת השראה מעולם האגדות, מיתוסים ואמונות טפלות משלל תרבויות ומסורות שונות השוזרות יחדיו בסיס איתן להפיכת חלום למציאות.

בימים ג'-ה' בין השעות 18:00-22:30, כניסה חופשית.

 

30.10
יום רביעי
17:30-19:45

מופעי בין ערביים בתיאטרון ירושלים

תיאטרון ירושלים | 17:30-19:45
תיאטרון ירושלים

תיאטרון ירושלים? באמת?

ברור, איפה שרק אפשר...

מזמינים אתכם לשינוי תודעה באירוע אינטנסיבי של וירטואוזיות ופרפורמנס רדיקלי עם מאי זרחי כוהנת החושך ובנימין יום טוב - הטווס בעל אלף הזהויות.

** הסרת דאגות: אחרי מופעי בין הערביים בתיאטרון תוכלו להספיק בדיוק למופעי הערב בהנסן, ובסיומם לצנוח ל ANAN של נטליה גומז**

untitled / מאי זרחי

מופעי בין ערביים בתיאטרון

״גופי יודע שירים שלא נשמעו״ (הלן סיקסו)

 

untitled ממשיכה את מחקרה של זרחי ביחסים האפשריים בין גוף לסאונד, בין חומריות של תנועה לזו של צליל. 

במחווה חופשית לעבודות אור הפלורסנט של האמן דן פלאבין, ממקמת זרחי את העבודה בתווך שבין כוריאוגרפיה לאמנות חזותית. בשיתוף עם המוזיקאי אלעד ברדס, יוצרים השניים חלל מהדהד של דימוי וסאונד שביניהם מתקיים קונטרפונקט מתמשך הנע בין מצבים שונים של אחדות, הסטה והתנגשות אודיוויזואלית. יתר על כן מבקשת העבודה לחתוך מבעד השפה ולצלול לתוך הבשר, לפעול בשדה החושי על מנת להדהד ב-"זה" שיש לכולנו: ב-גוף. 

בין אם אלו הקלטות של פעולות גופניות שונות המסומפלות ומקומפזות בזמן אמת או דרך הצעה אסתטית, שהינה פרפורמנס באותה מידה שהיא פסל חי או ציור תלת מימדי משתנה, מתרחשת חוויה פיזית - גירוי חושי הצופים/ות - התובעת את נוכחותם/ן ורגישותם/ן המלאה להיות חלק בלתי נפרד מהריטואל המתרחש. התרחשות המציפה שאלות לגבי המיסטי, הגופני והבלתי מובן דרך נקודת מבט אישית נשית.

 

טווס / בנימין יום-טוב

מופעי בין ערביים בתיאטרון

המופע "טווס" מנסר את השקר של הזהות העקבית והאחידה, פולט דמויות עזות, ארכיטיפיות ואפויות למחצה ומדביק שוב את חתיכות הבוץ לכדי ישות אחת, אדם אחד לא יציב שנספג בתוך סיטואציות מופרכות, מתבונן בהן ומשתנה יחד עמן. בנימין יום-טוב נולד וגדל בנתניה, בן להורים שעלו מאיראן.

אח צעיר מבין ארבעה, העדיף מאז ומעולם את החלום על פני המציאות. שירת כצלף בנח"ל בזמן שחלם על מחזות זמר עם ערבים/בני דודים בבית הכנסת התפלל אך חלם תמיד לצאת מתוך ארון הקודש עטוי נוצות ונצנצים "טווס" הוא פיוז'ן של עולמות תוכן הנע בין האפ לדאון, בין הגברי לנשי, בין ינקות לזיקנה, בין איראן לישראל ובין נתניה לתל אביב עוברת מונית שירות אחת.

 

30.10
יום רביעי
18:30-21:00

מופעי ערב בתיאטרון ירושלים

תיאטרון ירושלים | 18:30-21:00
תיאטרון ירושלים

תיאטרון ירושלים? באמת?

ברור, איפה שרק אפשר...

בנימין יום טוב - הטווס מסנוור החתולות, ומאי זרחי הנודדת בין המימדים במופעים של פרפורמנס רדיקלי ווירטואוזי

** הרגעת הרוחות: בתום האירוע תוכלו להספיק להגיע בהליכה רגלית לקונצרט הנעילה של הערב עם ANAN של נטליה גומז בבית הנסן**

untitled / מאי זרחי

מופעי ערב בתיאטרון ירושלים

״גופי יודע שירים שלא נשמעו״ (הלן סיקסו)

 

untitled ממשיכה את מחקרה של זרחי ביחסים האפשריים בין גוף לסאונד, בין חומריות של תנועה לזו של צליל. 

במחווה חופשית לעבודות אור הפלורסנט של האמן דן פלאבין, ממקמת זרחי את העבודה בתווך שבין כוריאוגרפיה לאמנות חזותית. בשיתוף עם המוזיקאי אלעד ברדס, יוצרים השניים חלל מהדהד של דימוי וסאונד שביניהם מתקיים קונטרפונקט מתמשך הנע בין מצבים שונים של אחדות, הסטה והתנגשות אודיוויזואלית. יתר על כן מבקשת העבודה לחתוך מבעד השפה ולצלול לתוך הבשר, לפעול בשדה החושי על מנת להדהד ב-"זה" שיש לכולנו: ב-גוף. 

בין אם אלו הקלטות של פעולות גופניות שונות המסומפלות ומקומפזות בזמן אמת או דרך הצעה אסתטית, שהינה פרפורמנס באותה מידה שהיא פסל חי או ציור תלת מימדי משתנה, מתרחשת חוויה פיזית - גירוי חושי הצופים/ות - התובעת את נוכחותם/ן ורגישותם/ן המלאה להיות חלק בלתי נפרד מהריטואל המתרחש. התרחשות המציפה שאלות לגבי המיסטי, הגופני והבלתי מובן דרך נקודת מבט אישית נשית.

 

טווס / בנימין יום-טוב

מופעי ערב בתיאטרון ירושלים

המופע "טווס" מנסר את השקר של הזהות העקבית והאחידה, פולט דמויות עזות, ארכיטיפיות ואפויות למחצה ומדביק שוב את חתיכות הבוץ לכדי ישות אחת, אדם אחד לא יציב שנספג בתוך סיטואציות מופרכות, מתבונן בהן ומשתנה יחד עמן. בנימין יום-טוב נולד וגדל בנתניה, בן להורים שעלו מאיראן.

אח צעיר מבין ארבעה, העדיף מאז ומעולם את החלום על פני המציאות. שירת כצלף בנח"ל בזמן שחלם על מחזות זמר עם ערבים/בני דודים בבית הכנסת התפלל אך חלם תמיד לצאת מתוך ארון הקודש עטוי נוצות ונצנצים "טווס" הוא פיוז'ן של עולמות תוכן הנע בין האפ לדאון, בין הגברי לנשי, בין ינקות לזיקנה, בין איראן לישראל ובין נתניה לתל אביב עוברת מונית שירות אחת

30.10
יום רביעי
20:30-22:00

מופעי ערב בהנסן - אזלו הכרטיסים

בית הנסן | 20:30-22:00
בית הנסן

אם הגעתם עכשיו או שיצאתם מ״מופעי בין ערביים בתיאטרון״, תגיעו בדיוק בזמן לצפות בעדי כהנא, שלי פלמון ולי לוריאן בסבב מופעים שני.

מספר המקומות מוגבל ביותר, הנותרים ללא כרטיסים יזכו לחיוך אמפתי...

** לאחר המופעים תוכלו להישאר לקונצרט ״ענן״ של נטליה גומז, שינעל את הלילה בבית הנסן **

לץ 2 / שלי פלמון

מופעי ערב בהנסן

משנת 2011 אני יוצרת מחולות - וידוי: עבודות סולו שהן כקטעי יומן, נתחים מהיומיום התנועתי, התנהגותי והאסתטי.

לעבודה זו נוספה דמותו של הליצן, הליצן שאוהבים לראותו אותו נופל ומתרסק, הליצן שדרך החשכה של תבוסתו ניתן לחוש את הרוח הגבית של השעשוע והמשחק.

 

לץ 2 ,מבוססת על ׳לץ׳ שעלתה בבכורה בפסטיבל ריקודי חדר 2018.

 

 

רק אם אין לי מה לצטט אני רוקדת / לי לוריאן

מופעי ערב בהנסן

בויאנה יקרה, אני יושבת בספריה הלאומית בירושלים ומנסה להתרכז בעבודה המסכמת. אגלי זיעה מלוחה זורמים מבתי השחי בזמן שאני יושבת בלי נוע אל מול כתבי באטלר על פעולות דיבור. האם זה ביטוי פרפורמטיבי של הקריאה? המאמר Diaspora: Generation and the Ground of Jewish Identity  מציץ אליי מתחתית ערימה של פתקים והערות, ותיעוד וידאו של ארכיון מאת ארקדי זיידס פתוח בחלון חדש.

אולי זה רק חום הקיץ במזרח בתיכון.

 

MAKE-BELIEVE / עדי כהנא

מופעי ערב בהנסן

מיצב פרפורמטיבי הנע בין אמת לבדיה מזמין אותך למפגש חד פעמי עם דמות שמימית העשויה לשחק תפקיד מהותי בקביעת מתווה גורלך.

בתוך סט של עולם פנטסטי, במהלך שלושה ימים יופיעו שלוש זהויות שונות המהוות גשר בין האנושי לאלוהי, הגשמי והרוחני. טרם ביקורכם שיקלו משאת נפשכם.

העבודה מבוססת השראה מעולם האגדות, מיתוסים ואמונות טפלות משלל תרבויות ומסורות שונות השוזרות יחדיו בסיס איתן להפיכת חלום למציאות.

בימים ג'-ה' בין השעות 18:00-22:30, כניסה חופשית.

 

30.10
יום רביעי
22:00

ANAN / נטליה גומז

קונצרט לילי
בית הנסן | 22:00
בית הנסן

ענן הוא קונצרט - פרויקט סולו של האמנית הבינתחומית נטליה גומז (מקסיקו). בענן, גומז עוברת בין אמנות, פופ ואלקטרוניקה ומאפיינת את הסגנון שלה באמצעות ביטים אלקטרוניים, לופים וקולות, סינטיסייזרים וכלים אקוסטיים. היא מנגנת ומופיעה לבדה, יוצרת סאונד מחוייב וסוחף.

ענן הוא פעולה אחת מתוך סדרה של מופעים שונים שנטליה גומז תציג במסגרת ה Gathering, והוא מתמקד בקצה המוסיקלי של היצירה העשירה והמגוונת של גומז.

הקונצרט שיתקיים בבית הנסן פתוח לקהל על בסיס מקום פנוי.

 

31.10
יום חמישי
15:00

רונדו: רב-שיח השתתפותי על אוטונומיה / דפנה בן שאול ומאי זרחי

פאנל צהריים
בית הנסן | 15:00
בית הנסן

הרונדו הוא התכנסות משחקית לסבבים קצרים של דיבור ושיחה על השאלה מהי אוטונומיה. באזור הארעי של המשחק, האוטונומיה מוגדרת על ידי "מומחה", נוצרת מריבוי נקודות מבט ותלויה במיקוד השאלה. איך מושגת סמכות לשלטון עצמאי (ועל מי) באמצעות דמיון פוליטי? מהי זכות ההגדרה העצמית ולמה הפרפורמנס היצירתי של חיי הוא עצמאי (או תלותי)? איך הממד האסתטי והאמנות יוצרים מרחב משוחרר (ואיפה המלכוד)?

ישובים בשתי שורות מקבילות, המשתתפים יקחו חלק במשחק מעורר שיח המורכב ממספר סבבים מתוזמנים. כל סבב ייפתח בהצגת זווית של אחד הדוברים ויוביל לדיאלוג עם פרטנרים אקראיים. פיסות השראה ושיחות יצטברו ויסתעפו לשלל כיווני מחשבה ופעולה על אוטונומיה.

רב-השיח מזמין אליו אמנים, תלמידים, אנשי אקדמיה, כל מי שסקרן ומעוניין להקדיש רגע לחשיבה משותפת.

31.10
יום חמישי
17:30-19:00

מופעי בין ערביים בתיאטרון ירושלים

תיאטרון ירושלים | 17:30-19:00
תיאטרון ירושלים

שתי בוגרות החזותי שני שבתאי ואנה סגן כהן חוזרות עם שתי בכורות טריות שנוצרו במיוחד לכנס הפרפורמנס,

השראה וצביטה בלב מובטחים ל 90 הרוכשים הראשונים.

**תיאום בינלאומי: לאחר המופעים, תוכלו להספיק לנדוד לבית הנסן ולהספיק לצפות במופע הרביעי בסדרה של נטליה גומז**

 

לטאות / שני שבתאי

מופעי בין ערביים בתיאטרון

הוא הצמיד לי את הפן לרקה ולחש לי, אם עכשיו אני עושה לך פן בלי חפיפה מוקדמת יהיה פה ריח של גופה וזה א' ב' בעולם הפן. הבטתי במראה כדי לא לפספס את התגובה של שנינו בזמן שחנקתי אותו ומשכתי לו בתליון של השרשרת. חי אה מותק?! חי???

אמלט – Emalet / אנה סגן-כהן

מופעי ביו ערביים בתיאטרון

לקראת סופו של המחזה "המלט" ולקראת סופו של המלט עצמו, הוא מבקש מחברו הורציו: 

"מנע את עצמך מן המנוחה והתהלך בעמק הבכא הזה בעצב, למען תספר את קורותי."  (תרגום ט. כרמי)  

נגזרו על הורציו חיים של עצב וחוסר מנוחה, וכל זאת רק בכדי לספר את סיפורו של האחר.

ישנם סיפורים שמבחינה אנושית, תרבותית ואישית שואבים פנימה את המספר עד כדי אובדן זהות.

משמעות (השם) הורציו : "זמן, שעה"

Horatio:  "hour, time"))

מה עושים עם הזמן המצוי בין ההבלעות בסיפורו של האחר ובין הניסיון להיות?  

מאת: אנה סגן-כהן

משתתפים: ארנון רוזנטל, אנה סגן-כהן, החבר שלנו.

31.10
יום חמישי
18:00-19:00

מופעי בין ערביים בהנסן - אזלו הכרטיסים

בית הנסן | 18:00-19:00
בית הנסן

עדי כהנא ביום השלישי של הריטואל - מיצב - מופע, ונטליה גומז במופע הרביעי בסדרת המופעים / פעולות שלה במסגרת ה Gathering. שתי יוצרות רבות עוצמה ומבט.

**מתלבטות? מבולבלים? הסירו דאגות: האירוע מתוזמן כך שתוכלו להספיק מיד אחריו להגיע אל מופעי הערב בתיאטרון ירושלים, ולצפות בשתי הבכורות של אנה סגן כהן ושני שבתאי**

The importance of knowing how to do useless things / נטליה גומז

מופעי בין ערביים בהנסן

כנראה שאנו תמיד (ולעולם) ננסה להימנע מלעשות משהו חסר חשיבות. וכך, זה נשמע מופרך להזמין אתכם למופע שכולו מבוסס על עשייה של דברים חסרי חשיבות. ובכל זאת (ואם תרצו בכך), תהיו עדים לניסיון של נטליה גומז לשכנע אתכם בחשיבות של ״הלא חשוב״. בסוף המופע תוכלו לזהות (ובמקרה מוצלח במיוחד) ולבצע את הדברים הלא חשובים שלכם. רק אז תגלו כמה הכרחיים הם.

נטליה גומז (מקסיקו) היא יוצרת בינתחומית וירטואוזית ומפתיעה. התנועה שלה בין תחומי העשייה השונים (מוסיקה, פרפורמנס, וידאו וצילום) כה רכה, שנדמה שהגבולות ביניהם לא היו שם מעולם.

זוהי עבודת פרפורמנס, והרביעית בסדרת הפעולות /מופעים של נטליה במסגרת ה Gathering.

 

MAKE-BELIEVE / עדי כהנא

מופעי בין ערביים בהנסן

מיצב פרפורמטיבי הנע בין אמת לבדיה מזמין אותך למפגש חד פעמי עם דמות שמימית העשויה לשחק תפקיד מהותי בקביעת מתווה גורלך.

בתוך סט של עולם פנטסטי, במהלך שלושה ימים יופיעו שלוש זהויות שונות המהוות גשר בין האנושי לאלוהי, הגשמי והרוחני. טרם ביקורכם שיקלו משאת נפשכם.

העבודה מבוססת השראה מעולם האגדות, מיתוסים ואמונות טפלות משלל תרבויות ומסורות שונות השוזרות יחדיו בסיס איתן להפיכת חלום למציאות.

בימים ג'-ה' בין השעות 18:00-22:30, כניסה חופשית.

31.10
יום חמישי
19:30-21:00

מופעי ערב בתיאטרון ירושלים - אזלו הכרטיסים

תיאטרון ירושלים | 19:30-21:00
תיאטרון ירושלים

שתי בוגרות החזותי שני שבתאי ואנה סגן כהן חוזרות עם שתי בכורות טריות שנוצרו במיוחד לכנס הפרפורמנס,

השראה וצביטה בלב מובטחים ל 90 הרוכשים הראשונים.

**מיטיבי לכת? הרפתקנים? בתום המופעים תוכלו לעלות על שאטל בסמוך לתיאטרון ירושלים, ולהמשיך אל המופע ״שני גנים״ של כרמל בר ועינב רוזוליו שיתקיים באולם 1 בסאבלט (קולנוע רב חן הישן, תלפיות)**

 

לטאות / שני שבתאי

מופעי ערב בתיאטרון

הוא הצמיד לי את הפן לרקה ולחש לי, אם עכשיו אני עושה לך פן בלי חפיפה מוקדמת יהיה פה ריח של גופה וזה א' ב' בעולם הפן. הבטתי במראה כדי לא לפספס את התגובה של שנינו בזמן שחנקתי אותו ומשכתי לו בתליון של השרשרת. חי אה מותק?! חי???

אמלט – Emalet / אנה סגן-כהן

מופעי ערב בתיאטרון

לקראת סופו של המחזה "המלט" ולקראת סופו של המלט עצמו, הוא מבקש מחברו הורציו:

"מנע את עצמך מן המנוחה והתהלך בעמק הבכא הזה בעצב, למען תספר את קורותי."  (תרגום ט. כרמי)

נגזרו על הורציו חיים של עצב וחוסר מנוחה, וכל זאת רק בכדי לספר את סיפורו של האחר.

ישנם סיפורים שמבחינה אנושית, תרבותית ואישית שואבים פנימה את המספר עד כדי אובדן זהות.

משמעות (השם) הורציו : "זמן, שעה"

Horatio:  "hour, time"))

מה עושים עם הזמן המצוי בין ההבלעות בסיפורו של האחר ובין הניסיון להיות?

31.10
יום חמישי
20:00-21:00

מופעי ערב בהנסן

בית הנסן | 20:00-21:00
בית הנסן

עדי כהנא ביום השלישי של הריטואל - מיצב - מופע, ונטליה גומז במופע הרביעי בסדרת המופעים / פעולות שלה במסגרת ה Gathering. שתי יוצרות רבות עוצמה ומבט.

**רק התעורר התיאבון? נשבעתם שהלילה נשארים ערים עד הזריחה?

שימו לב: לאחר מופעי הערב, יצא שאטל שייקח אתכם אל המופע ״שני גנים״ של כרמל בר ועינב רוזוליו, שיתקיים בסאבלט (קולנוע רב חן, תלפיות), הכרטיס למופע יזכה אתכם גם בכניסה לאירוע ״ליל קול הקדושות״ באוצרות של הדס בלאס וביצועים של התלתליסטים עד הזריחה**

The importance of knowing how to do useless things / נטליה גומז

מופעי ערב בהנסן

כנראה שאנו תמיד (ולעולם) ננסה להימנע מלעשות משהו חסר חשיבות. וכך, זה נשמע מופרך להזמין אתכם למופע שכולו מבוסס על עשייה של דברים חסרי חשיבות. ובכל זאת (ואם תרצו בכך), תהיו עדים לניסיון של נטליה גומז לשכנע אתכם בחשיבות של ״הלא חשוב״. בסוף המופע תוכלו לזהות (ובמקרה מוצלח במיוחד) ולבצע את הדברים הלא חשובים שלכם. רק אז תגלו כמה הכרחיים הם.

נטליה גומז (מקסיקו) היא יוצרת בינתחומית וירטואוזית ומפתיעה. התנועה שלה בין תחומי העשייה השונים (מוסיקה, פרפורמנס, וידאו וצילום) כה רכה, שנדמה שהגבולות ביניהם לא היו שם מעולם.

זוהי עבודת פרפורמנס, והרביעית בסדרת הפעולות /מופעים של נטליה במסגרת ה Gathering.

 

MAKE-BELIEVE / עדי כהנא

מופעי ערב בהנסן

מיצב פרפורמטיבי הנע בין אמת לבדיה מזמין אותך למפגש חד פעמי עם דמות שמימית העשויה לשחק תפקיד מהותי בקביעת מתווה גורלך.

בתוך סט של עולם פנטסטי, במהלך שלושה ימים יופיעו שלוש זהויות שונות המהוות גשר בין האנושי לאלוהי, הגשמי והרוחני. טרם ביקורכם שיקלו משאת נפשכם.

העבודה מבוססת השראה מעולם האגדות, מיתוסים ואמונות טפלות משלל תרבויות ומסורות שונות השוזרות יחדיו בסיס איתן להפיכת חלום למציאות.

בימים ג'-ה' בין השעות 18:00-22:30, כניסה חופשית.

31.10
יום חמישי
22:00

שני גנים / כרמל בר ועינב רוזוליו - אזלו הכרטיסים

מופע לילה בסאבלט
סאבלט אולם 1 | 22:00
סאבלט אולם 1

בתוך קולנוע נטוש, באזור הדמדומים של תלפיות, נמצא מקום לשכב על הגב ולשקוע אל תוך פנטזיה דיוניסית פרטית. החלל ישיל את עורו וילבש תלבושת של עולם אחר ורחוק. עולם שבו רק דמיונו של הצופה משרטט את גבול החוויה. שישה בני אדם יהפכו גם הם את עורם ויהפכו לגרסה עכשווית של גיבורי עבר.
לאט לאט כל החושים מתחילים להזדקר וככל שמתמסרים יותר לעולם שנוצר מסביב, הוא סוחף עוד יותר לעבר אופק דיוניסי פורה, מערער ובו זמנית מגרה.

*** מופע הלילה יפעל בתחילת האירוע ״ליל כל הקדושות״  בסאבלט, הכרטיס ל״שני גנים״ יכלול כניסה לכל האירוע ***

 

1.11
יום שישי
11:00

VERSO LA SPECIE / קלאודיה קסטלוצ׳י - אזלו הכרטיסים

מופע בוקר בחורשת הירח
חורשת הירח, התכנסות בבית הנסן | 11:00
חורשת הירח, התכנסות בבית הנסן

ההבדל בין תהליך היצירה במסגרת של בית ספר, ובין עבודת להקה קשורה בתהליך. בית ספר יוצר מיקצב לימודי, הרבה לפני שנוצרת הפקת מחול. מחול שמתעורר מחוץ למסגרת הלימודית — מקורו בידע מצטבר שקודם נאסף, ואז מתממש בחלל תיאטרלי. הוא לא בהכרח המטרה שאליה מוביל האימון היומיומי. בית הספר אינו חוזר ומשנן פעולות שמטרתן תוצר סופי אלא מתרגל את המלאות המתגלמת בלמידה יומיומית.

מקצב, עבור קלאודיה קסטלוצ׳י, הוא יסוד בכל סוג של בית ספר שיצרה — בין אם בית הספר המתמשך בעיר צ׳זנה (איטליה), או בתי ספר זמניים שיצרה בערים אחרות. עבודתה תמיד מאופיינת ומזוהה עם מודלים קצביים שיכולים להתממש בתנועה הפיסית כמו גם בפיתוח תיאוריה.

העבודה VERSO LA SPECIE היא מחול המבוסס על רשת של מודלים מהשירה היוונית העתיקה, מנקודת מבט פיגורטיבית, ומהקצב והתנועה של סוסים. אם נחשוב על המקטעים וההפסקות המפרידים פוזיציות זו מזו, ובמעבר, בטרנספורמציה, מתברר שכל אלה חלקים של המבנה הקצבי של התנועה. וכך, ההכרה במעבר ממצב תנועתי אחד לאחר, מאפשרת לחיות את משך התנועה בצורה מלאה ולא מקוטעת.

אנו נרגשים לארח את קסטלוצ׳י ואנסמבל הרקדנים שלה בפולחן הסתיו. שני המופעים יתרחשו לבקשתה של האמנית באור יום ויתקיימו בחורשת הירח, בסמוך לבית הנסן (התכנסות בבית הנסן).

 

1.11
יום שישי
13:00

VERSO LA SPECIE / קלאודיה קסטלוצ׳י

צהריים בחורשת הירח
חורשת הירח, התכנסות בהנסן | 13:00
חורשת הירח, התכנסות בהנסן

ההבדל בין תהליך היצירה במסגרת של בית ספר, ובין עבודת להקה קשורה בתהליך. בית ספר יוצר מיקצב לימודי, הרבה לפני שנוצרת הפקת מחול. מחול שמתעורר מחוץ למסגרת הלימודית - מקורו בידע מצטבר שקודם נאסף, ואז מתממש בחלל תיאטרלי. הוא לא בהכרח המטרה שאליה מוביל האימון היומיומי. בית הספר אינו חוזר ומשנן פעולות שמטרתן תוצר סופי אלא מתרגל את המלאות המתגלמת בלמידה יומיומית.

מקצב, עבור קלאודיה קסטלוצ׳י, הוא יסוד בכל סוג של בית ספר שיצרה –בין אם בית הספר המתמשך בעיר צ׳זנה (איטליה), או בתי ספר זמניים שיצרה בערים אחרות. עבודתה תמיד מאופיינת ומזוהה עם מודלים קצביים שיכולים להתממש בתנועה הפיסית כמו גם בפיתוח תיאוריה.

העבודה VERSO LA SPECIE היא מחול המבוסס על רשת של מודלים מהשירה היוונית העתיקה, מנקודת מבט פיגורטיבית, ומהקצב והתנועה של סוסים. אם נחשוב על המקטעים וההפסקות המפרידים פוזיציות זו מזו, ובמעבר, בטרנספורמציה, מתברר שכל אלה חלקים של המבנה הקצבי של התנועה. וכך, ההכרה במעבר ממצב תנועתי אחד לאחר, מאפשרת לחיות את משך התנועה בצורה מלאה ולא מקוטעת.

אנו נרגשים לארח את קסטלוצ׳י ואנסמבל הרקדנים שלה בפולחן הסתיו. שני המופעים יתרחשו לבקשתה של האמנית באור יום ויתקיימו בחורשת הירח, בסמוך לבית הנסן (התכנסות בבית הנסן).

 

1.11
יום שישי
13:00-14:30

שישי צהריים בסאבלט - אזלו הכרטיסים

כרמל בר ועינב רוזוליו + איתמר בנאי
סאבלט, קולנוע רב חן הישן | 13:00-14:30
סאבלט, קולנוע רב חן הישן

סיבוב שני ואחרון של שתי העבודות, ״שני גנים״ באולם 1 ו״קוצים״ באולם 2,

שימו לב - החניה בחניון רמי לוי חינם למשך שעתיים

שני גנים / כרמל בר ועינב רוזוליו

שישי בסאבלט

בתוך קולנוע נטוש, באזור הדמדומים של תלפיות, נמצא מקום לשכב על הגב ולשקוע אל תוך פנטזיה דיוניסית פרטית. החלל ישיל את עורו וילבש תלבושת של עולם אחר ורחוק. עולם שבו רק דמיונו של הצופה משרטט את גבול החוויה. שישה בני אדם יהפכו גם הם את עורם ויהפכו לגרסה עכשווית של גיבורי עבר.
לאט לאט כל החושים מתחילים להזדקר וככל שמתמסרים יותר לעולם שנוצר מסביב, הוא סוחף עוד יותר לעבר אופק דיוניסי פורה, מערער ובו זמנית מגרה.

 

 

קוצים / איתמר בנאי

שישי בסאבלט

קוצים - טקס מלא

 

התעוררתי

 

פגשתי אדם חופשי.

ומיד הבנתי שאני לא כזה.

אבל מאוד רוצה להיות.

 

 

מקדתי את תשומת ליבי

 

חפשתי בפנים. כלום.

חפשתי בחוץ. כלום.

אם כך, אמרתי לעצמי, אחפש במקום בו פנים וחוץ נפגשים.

 

 

קרקעתי את עצמי

 

הבאתי שלוש מכשפות, עזר כנגדי.

יחד, יצרנו טקס. מפגש סימבולי.

במטרה לאחד, לרגע אחד, את שני העולמות.

 

 

עכשיו כל מה שנשאר לעשות זה לשחרר לתת לזה לקרות

1.11
יום שישי
19:00-23:00

שישי בחזותי - תערוכות

ניב גפני, אמיר מאיר וגדעון לוי
ביה״ס לתיאטרון חזותי | 19:00-23:00
ביה״ס לתיאטרון חזותי

ערב הנעילה של The Gathering, והחזותי מארח את פולחן הסתיו של הזירה בחללים השונים של ביה״ס.

בכל שעות האירוע יפעלו שני מיצבי סאונד פיסוליים הממיסים גבולות לא פשוטים בין המוחשי והמדומיין, הנראה והנשמע, החי וזה שאיננו.

פאונה / ניב גפני

מיצב סאונד קינטי, כניסה חופשית

ניב גפני משליך מאפיינים טבעיים \ חייתיים על חומרים סינתטיים, תוך התמקדות בתכונות ואופן התנהגות החומר, הן מבחינת תנועה הן מבחינת סאונד. מה שיכל היה להתרחש, תחת השמיים, באגם נסתר שנמצא בעמק גבוה בין הרים, נדחק לתוך חדר קטן ובו מכונות מברזל, חלודות קמעה, שהן ביסודן ניגוד מוחלט לתוצאה שמתייצבת בחלל.

 

שער / אמיר מאיר וגדעון לוי

מיצב סאונד, כניסה חופשית

התפר בין הנראה והנשמע הינו גבול שהחוויה היומיומית לא מסוגלת לחצות ולתפוס, אבל ישנם שערים שדרכם אפשר לבוא במגע עם הקשרים העמוקים האלו. תיאורים סינסתזיים מלווים אירועים, חוויות מיסטיות ופריצה של גבולות המציאות עוד ממעמד הר סיני ('וכל העם רואים את הקולות'). העבודה שלנו ניגשת אל התפר הזה באמצעות ה'דודון׳ - כלי נגינה בעבודת יד ההופך אור לסאונד וצורות לצלילים, ובאמצעותו ננסה להציץ לרגע מבעד לשער.

על הכלי:

ה׳דודון' הוא סינתיסייזר אור שנקרא על שם המלחין הצרפתי ז'אק דודון שהיווה השראה לפרוייקט. הדודון הוא כלי המתרגם שינויים בחשיפה של אור לסאונד. תא פוטואלקטרי קולט את קרני האור שנשברות דרך מערך של דיסקים מסתובבים ופילטרים שקופים למחצה המייצרים שינויים מהירים בתדירויות שונות. אופן ייצור הסאונד בדודון פותח אופציות אקספרסיביות לא שגרתיות, וחושף עולם סונורי עשיר ודינמי. המודלים המודפסים על הדיסקים לקוחים מעולמות שונים, החל בצורות גל מוקפדות בעלות יחסים קבועים שמייצרות אוברטונים טהורים וסולמות וכלה בציורים של אשר ומנדלות הודיות שמשאירות מרווח רחב ליד המקרה ולמצלולים לא מתוכננים או צפויים.

1.11
יום שישי
20:00

H2 חברון / Winter Family - אזלו הכרטיסים

שישי בחזותי
ביה״ס לתיאטרון חזותי | 20:00
ביה״ס לתיאטרון חזותי
חברון היא העיר הפלסטינית השנייה בגודלה בגדה המערבית. בהסכם חברון (1997) היא חולקה לשני אזורים. H2 הוא האזור תחת שלטון ישראל.
רחוב השוהדא, הרחוב המרכזי של אזור H2, הוא כיום שטח ״סטרילי״, על פי המינוח של הצבא הישראלי, כלומר - רוקן מתושביו הפלסטינים "מסיבות ביטחוניות".
כיום זהו רחוב רפאים שבו גורלות וסיפורים מצטלבים ומתנגשים זה בזה במיקרוקוסמוס דרמטי ואבסורדי. מעין רשומון אכזרי שיש בו רק אמיתות.
רות רוזנטל וקסאבייה קלן מ"ווינטר פאמילי" נסעו לחברון ואספו מאות עמודי עדויות, שכל אחת מהן מציעה מבט שונה על הסכסוך: פלסטינים, מתנחלים, חיילים ופעילים בינלאומיים סיפרו את סיפור רחוב השוהדא שלהם וחלקו את פחדיהם, תקוותיהם וייאושיהם.
רות רוזנטל, לבד על הבמה, היא גם מדריכת התיירים של הקהל וגם העיר עצמה, שאת המודל שלה היא בונה צעד אחר צעד, תוך שהיא משמיעה את הקונפליקט מנקודת מבטם של כל הגיבורים ומשתפת את תחושת התשישות שנוצרת מכיבוש בלתי נסבל שמתמשך.
במרחק זריקת אבן ממערת המכפלה, בין שנבחרו בהתעלות רוח ובין אם נתונים לכיבוש צבאי אכזרי - החיים רדיקליים.
*המופע בשפה האנגלית

 

1.11
יום שישי
22:00

קונצרט נעילה / Winter Family

שישי בחזותי
ביה״ס לתיאטרון חזותי | 22:00
ביה״ס לתיאטרון חזותי

ווינטר פמילי הם דואו של רות רוזנטל (ישראל) וקסאבייה קלן (צרפת). מאז שהכירו ביפו ב2004, הם חיים ומנגנים בדם וזעם. המוסיקה שלהם מינימליסטית, אובססיבית ורוויה, אחרים הגדירו אותה כ״גל מוזר״ וכ״פופ לוויות״...

רות – על שירה, טקסטים, תופים ומכונות. קסאבייה – הרמוניום ואורגן ישן. האלבומים שלהם יצאו בלייבלים Sub Rosa(בלגיה), Alt-Vinyl (אנגליה), Psychic Mule (ארה״ב), ו Ici d’ailleurs (צרפת). במשך השנים הם הופיעו בגלריות, מועדונים וכנסיות ברחבי העולם ושיתפו פעולה עם כוריאוגרפים, בימאי קולנוע, מוסיקאים ואמנים. ווינטר פמילי יצרו גם 3 עבודות תיאטרון דוקומנטרי איתם הם מופיעים מאז 2011 באירופה, צפון אמריקה ויפן. כיום הם חיים בפריס וחולמים על אקפולקו. בחלק מהקונצרטים, וגם בפולחן הסתיו – הם מופיעים עם ביתם בת ה 11 שרליי.