מקלט 209 ,החזותי והזירה מציגים:

נטליה גומז

23.10
יום רביעי
21:30

ערב פרפורמנס: תכנית שנייה

ערב הפתיחה של פסטיבל זז מחבר ומכנס אמנים שונים ותפיסות שונות של אמנות המיצג.

כהמשך לתפיסת העולם של פסטיבל זז האמנים והאמניות המשתתפים בערב זה מבצעים פעולה שנבנית במיוחד לזמן המסוים הנוכחי, למקום הספציפי, למפגש, לנוכחות- שהיא הרוח האמנותית שמלווה את הפסטיבל מתחילת דרכו.
29.10
יום שלישי
18:00-21:30

אירוע פתיחה

גרסת הדמדומים
בית הנסן
בית הנסן

כנס פרפורמנס 0:8 - אוטונומיה של ביה״ס לתיאטרון חזותי ופולחן הסתיו של הזירה, פותחים באירוע של בכורות מרתקות בחללים עתירי המיסתורין של בית הנסן

MAKE-BELIEVE / עדי כהנא

אירוע פתיחה - גרסת הדמדומים

מיצב פרפורמטיבי הנע בין אמת לבדיה מזמין אותך למפגש חד פעמי עם דמות שמימית העשויה לשחק תפקיד מהותי בקביעת מתווה גורלך.

בתוך סט של עולם פנטסטי, במהלך שלושה ימים יופיעו שלוש זהויות שונות המהוות גשר בין האנושי לאלוהי, הגשמי והרוחני. טרם ביקורכם שיקלו משאת נפשכם.

העבודה מבוססת השראה מעולם האגדות, מיתוסים ואמונות טפלות משלל תרבויות ומסורות שונות השוזרות יחדיו בסיס איתן להפיכת חלום למציאות.

בימים ג'-ה' בין השעות 18:00-22:30, כניסה חופשית.

 

אביגדור / אורי שפיר

אירוע פתיחה - גרסת הדמדומים

אביגדור הוא אירוע הנע על מרחב-ביניים, בין תרגול, מופע, וסביבת קיום.

אביגדור שם במרכזו את היותנו גוף, את הכמיהה לשוב אל הגוף, או אולי להתקדם אל עברו.

אביגדור הוא נסיון לייצר מרחב שהייה והשהייה - חלל בו אפשר להתבונן במה שגוף עושה.

אביגדור הוא התעקשות על מרחב ביניים, בו אפשר להשהות את הרגע בו הגוף נעשה דבר-מה קבוע, ונשאר בהתהוות ממושכת, בהיותו קונקרטי אך גם פיקטיבי, מלא תשוקה ובו זמנית מלא ספקות, באפשרות שלו להיות ״פשוט גוף״, ובו זמנית מלא קונפליקטים, ייצוגים וניגודים. 

 

מצדה / גליה עיני ודניאל גמליאלי

אירוע פתיחה —גרסת הדמדומים

בשנות ה90 המופע האור קולי הראשון שראיתי היה במצדה.

גם דייויד ברוזה שר מתחת לשמיים בזריחה. 

 

מאז ירדו הרבה מים מים המלח.

אנחנו אוכלים feed המציע בטחון ושפע-עד ומחבקים עם טלפון ביד.

 

בפנים המזגן דולק ובחוץ העולם נשרף.

עדיין קשה לדמיין שיש משהו יותר חשוב ממני.

 

יש קול שאומר לפעול ועוד קול שאומר אחר כך.

רגשות אשם זה לא אקולוגי.  

 

 

IF MY HAND TALKED / נטליה גומז ותלמידי שנה א׳

אירוע פתיחה - גרסת הדמדומים

מידי שנה, כמיטב המסורת, מזמין הכנס אמנית להעביר סדנה בת יום עבור הסטודנטים של שנה א'  בחזותי. בקצה היום עם תם הסדנה יציגו הסטודנטים מול קהל. הפעולה מבקשת לקרב, עד כדי מצב בלתי אפשרי, בין עבודת הסטודיו לבין רגע המפגש של המופע עם הקהל. הקרבה הזאת מולידה חומרים שהם חשופים ובשלבי גימור מאוד ראשוניים ורוטטים והיא מעין טקס חניכה עבור שנה א'.

נטליה גומז שחיה ועובדת במקסיקו היא בוגרת של בית הספר לתיאטרון חזותי. הסדנא/מופע שתעביר היא אחת מבין סדרה של פעולות שונות שתקיים במסגרת ה Gathering

My hands salute.

My hands touch, my hands take, my hands make: 

Hands that saw, hands that cook, hands that build, brake, kill and talk. 

My hands push, my hands can hug, my hands can squeeze, my hands will shake.

A hand as a mirror,

my hands are small. 

Hands as walls, hands as pillows, hands as books, hands as snakes, hands as lens, hands as dildos, hands are digging a hole on a sunny beach.

I use hands as containers,

my hand contains.

My hand can touch my knee, my hands can stand as feet, my hand can hear my pulse. My hand now pointing you.

Come

Come

My hand says come

"שיעופו כולם!" / מעמותה לאמנות ומחקר

תערוכה

״שיעופו כולם!״ היא סדרת אירועי אמנות, שבמרכזה עומדת התערוכה המתייחסת להתארגנויות אזרחיות שהתקיימו בארגנטינה בשלהי 2001, ונולדו כתגובה למציאות הפוליטית, הכלכלית והחברתית בניסיון להביא להחלפת השלטון. שיאם של האירועים הביא בדצמבר 2001 להחלטתו של הנשיא פרננדו דה לה רואה לנטוש במסוק את "הבית הוורוד" (משרד ראש הממשלה), שמולו התקיימו המחאות. ההתארגנויות, שצצו באופן ספונטני והעניקו קול וכוח לאזרחים, התייחדו בביטוייהן האסתטיים, הטקסטואליים, החזותיים והצליליים.

היבטים אלו הם נקודת המוצא לתערוכה, שכותרתה היא הסיסמה שביטאה את היעדר הייצוג של העם בממשלה ואת האכזבה הגדולה מההנהגה הפוליטית.

התערוכה כוללת: מיצב סאונד ״קסרולאסו" (שיתוף פעולה של סלה-מנקה עם אמיר בולצמן ואריאל ערמוני); שחזור של מסוק הקרטון שבנו הארוריסטים (Erroristas), קבוצת אמנים אקטיביסטיים, בהפגנה בארגנטינה ב-2017, ושהממסד פירש כקריאה חד-משמעית להפלת השלטון הנוכחי (שיתוף פעולה של סלה-מנקה עם ישעיהו רבינוביץ);  חדר המוקדש ליצרתו של האמן הפורטוגלי-ארגנטינאי ז׳ואאו דלגדו, אשר ביצירתו שאף להביא לשינוי המציאות באמצעות שירה ופרויקטים אמנותיים שונים; חדר עיון ותיעוד של שחזור תהלוכת הסירים עם las piratas piratas שהתקיימה בירושלים שבוע לפני הבחירות האחרונות לרשות הממשלה.

29.10
יום שלישי
20:00-23:00

אירוע פתיחה

גרסת הלילה
בית הנסן
בית הנסן

הלילה מתפתח ואל סבב שני של אירועי הפתיחה יצטרפו איתמר בנאי והכישופים, שינעלו את הלילה בחורשת הירח

מצדה / גליה עיני ודניאל גמליאלי

אירוע פתיחה - גרסת הלילה

בשנות ה90 המופע האור קולי הראשון שראיתי היה במצדה.

גם דייויד ברוזה שר מתחת לשמיים בזריחה. 

 

מאז ירדו הרבה מים מים המלח.

אנחנו אוכלים feed המציע בטחון ושפע-עד ומחבקים עם טלפון ביד.

 

בפנים המזגן דולק ובחוץ העולם נשרף.

עדיין קשה לדמיין שיש משהו יותר חשוב ממני.

 

יש קול שאומר לפעול ועוד קול שאומר אחר כך.

רגשות אשם זה לא אקולוגי.  

 

 

IF MY HAND TALKED / נטליה גומז ותלמידי שנה א׳

אירוע פתיחה - גרסת הלילה

מידי שנה, כמיטב המסורת, מזמין הכנס אמנית להעביר סדנה בת יום עבור הסטודנטים של שנה א'  בחזותי. בקצה היום עם תם הסדנה יציגו הסטודנטים מול קהל. הפעולה מבקשת לקרב, עד כדי מצב בלתי אפשרי, בין עבודת הסטודיו לבין רגע המפגש של המופע עם הקהל. הקרבה הזאת מולידה חומרים שהם חשופים ובשלבי גימור מאוד ראשוניים ורוטטים והיא מעין טקס חניכה עבור שנה א'.

נטליה גומז שחיה ועובדת במקסיקו היא בוגרת של בית הספר לתיאטרון חזותי. הסדנא/מופע שתעביר היא אחת מבין סדרה של פעולות שונות שתקיים במסגרת ה Gathering

My hands salute.

My hands touch, my hands take, my hands make: 

Hands that saw, hands that cook, hands that build, brake, kill and talk. 

My hands push, my hands can hug, my hands can squeeze, my hands will shake.

A hand as a mirror,

my hands are small. 

Hands as walls, hands as pillows, hands as books, hands as snakes, hands as lens, hands as dildos, hands are digging a hole on a sunny beach.

I use hands as containers,

my hand contains.

My hand can touch my knee, my hands can stand as feet, my hand can hear my pulse. My hand now pointing you.

Come

Come

My hand says come

קוצים / איתמר בנאי

אירוע פתיחה - גרסת הלילה

קוצים - טקס קטן

 

מפגש לילי

קצר ואינטימי

ביער בו הלכתי לאיבוד

המשחזר

מפגש לילי

קצר ואינטימי

שהיה לי ביער

עם שלוש מכשפות

שעשו איתי טקס

לילי קצר ואינטימי

והראו לי

מי אני יכול להיות

אם רק אפתח את הלב

ואתמסר

למפגש לילי

קצר ואינטימי

שכזה

אביגדור / אורי שפיר

אירוע פתיחה - גרסת הלילה

אביגדור הוא אירוע הנע על מרחב-ביניים, בין תרגול, מופע, וסביבת קיום.

אביגדור שם במרכזו את היותנו גוף, את הכמיהה לשוב אל הגוף, או אולי להתקדם אל עברו.

אביגדור הוא נסיון לייצר מרחב שהייה והשהייה - חלל בו אפשר להתבונן במה שגוף עושה.

אביגדור הוא התעקשות על מרחב ביניים, בו אפשר להשהות את הרגע בו הגוף נעשה דבר-מה קבוע, ונשאר בהתהוות ממושכת, בהיותו קונקרטי אך גם פיקטיבי, מלא תשוקה ובו זמנית מלא ספקות, באפשרות שלו להיות ״פשוט גוף״, ובו זמנית מלא קונפליקטים, ייצוגים וניגודים. 

 

MAKE-BELIEVE / עדי כהנא

אירוע פתיחה - גרסת הלילה

מיצב פרפורמטיבי הנע בין אמת לבדיה מזמין אותך למפגש חד פעמי עם דמות שמימית העשויה לשחק תפקיד מהותי בקביעת מתווה גורלך.

בתוך סט של עולם פנטסטי, במהלך שלושה ימים יופיעו שלוש זהויות שונות המהוות גשר בין האנושי לאלוהי, הגשמי והרוחני. טרם ביקורכם שיקלו משאת נפשכם.

העבודה מבוססת השראה מעולם האגדות, מיתוסים ואמונות טפלות משלל תרבויות ומסורות שונות השוזרות יחדיו בסיס איתן להפיכת חלום למציאות.

בימים ג'-ה' בין השעות 18:00-22:30, כניסה חופשית.

 

"שיעופו כולם!" / מעמותה לאמנות ומחקר

תערוכה

״שיעופו כולם!״ היא סדרת אירועי אמנות, שבמרכזה עומדת התערוכה המתייחסת להתארגנויות אזרחיות שהתקיימו בארגנטינה בשלהי 2001, ונולדו כתגובה למציאות הפוליטית, הכלכלית והחברתית בניסיון להביא להחלפת השלטון. שיאם של האירועים הביא בדצמבר 2001 להחלטתו של הנשיא פרננדו דה לה רואה לנטוש במסוק את "הבית הוורוד" (משרד ראש הממשלה), שמולו התקיימו המחאות. ההתארגנויות, שצצו באופן ספונטני והעניקו קול וכוח לאזרחים, התייחדו בביטוייהן האסתטיים, הטקסטואליים, החזותיים והצליליים.

היבטים אלו הם נקודת המוצא לתערוכה, שכותרתה היא הסיסמה שביטאה את היעדר הייצוג של העם בממשלה ואת האכזבה הגדולה מההנהגה הפוליטית.

התערוכה כוללת: מיצב סאונד ״קסרולאסו" (שיתוף פעולה של סלה-מנקה עם אמיר בולצמן ואריאל ערמוני); שחזור של מסוק הקרטון שבנו הארוריסטים (Erroristas), קבוצת אמנים אקטיביסטיים, בהפגנה בארגנטינה ב-2017, ושהממסד פירש כקריאה חד-משמעית להפלת השלטון הנוכחי (שיתוף פעולה של סלה-מנקה עם ישעיהו רבינוביץ);  חדר המוקדש ליצרתו של האמן הפורטוגלי-ארגנטינאי ז׳ואאו דלגדו, אשר ביצירתו שאף להביא לשינוי המציאות באמצעות שירה ופרויקטים אמנותיים שונים; חדר עיון ותיעוד של שחזור תהלוכת הסירים עם las piratas piratas שהתקיימה בירושלים שבוע לפני הבחירות האחרונות לרשות הממשלה.

30.10
יום רביעי
22:00

ANAN / נטליה גומז

קונצרט לילי
בית הנסן
בית הנסן

ענן הוא קונצרט - פרויקט סולו של האמנית הבינתחומית נטליה גומז (מקסיקו). בענן, גומז עוברת בין אמנות, פופ ואלקטרוניקה ומאפיינת את הסגנון שלה באמצעות ביטים אלקטרוניים, לופים וקולות, סינטיסייזרים וכלים אקוסטיים. היא מנגנת ומופיעה לבדה, יוצרת סאונד מחוייב וסוחף.

ענן הוא פעולה אחת מתוך סדרה של מופעים שונים שנטליה גומז תציג במסגרת ה Gathering, והוא מתמקד בקצה המוסיקלי של היצירה העשירה והמגוונת של גומז.

הקונצרט שיתקיים בבית הנסן פתוח לקהל על בסיס מקום פנוי.

 

31.10
יום חמישי
18:00-19:00

מופעי בין ערביים בהנסן

בית הנסן
בית הנסן

עדי כהנא ביום השלישי של הריטואל - מיצב - מופע, ונטליה גומז במופע הרביעי בסדרת המופעים / פעולות שלה במסגרת ה Gathering. שתי יוצרות רבות עוצמה ומבט.

**מתלבטות? מבולבלים? הסירו דאגות: האירוע מתוזמן כך שתוכלו להספיק מיד אחריו להגיע אל מופעי הערב בתיאטרון ירושלים, ולצפות בשתי הבכורות של אנה סגן כהן ושני שבתאי**

The importance of knowing how to do useless things / נטליה גומז

מופעי בין ערביים בהנסן

כנראה שאנו תמיד (ולעולם) ננסה להימנע מלעשות משהו חסר חשיבות. וכך, זה נשמע מופרך להזמין אתכם למופע שכולו מבוסס על עשייה של דברים חסרי חשיבות. ובכל זאת (ואם תרצו בכך), תהיו עדים לניסיון של נטליה גומז לשכנע אתכם בחשיבות של ״הלא חשוב״. בסוף המופע תוכלו לזהות (ובמקרה מוצלח במיוחד) ולבצע את הדברים הלא חשובים שלכם. רק אז תגלו כמה הכרחיים הם.

נטליה גומז (מקסיקו) היא יוצרת בינתחומית וירטואוזית ומפתיעה. התנועה שלה בין תחומי העשייה השונים (מוסיקה, פרפורמנס, וידאו וצילום) כה רכה, שנדמה שהגבולות ביניהם לא היו שם מעולם.

זוהי עבודת פרפורמנס, והרביעית בסדרת הפעולות /מופעים של נטליה במסגרת ה Gathering.

 

MAKE-BELIEVE / עדי כהנא

מופעי בין ערביים בהנסן

מיצב פרפורמטיבי הנע בין אמת לבדיה מזמין אותך למפגש חד פעמי עם דמות שמימית העשויה לשחק תפקיד מהותי בקביעת מתווה גורלך.

בתוך סט של עולם פנטסטי, במהלך שלושה ימים יופיעו שלוש זהויות שונות המהוות גשר בין האנושי לאלוהי, הגשמי והרוחני. טרם ביקורכם שיקלו משאת נפשכם.

העבודה מבוססת השראה מעולם האגדות, מיתוסים ואמונות טפלות משלל תרבויות ומסורות שונות השוזרות יחדיו בסיס איתן להפיכת חלום למציאות.

בימים ג'-ה' בין השעות 18:00-22:30, כניסה חופשית.

31.10
יום חמישי
20:00-21:00

מופעי ערב בהנסן

בית הנסן
בית הנסן

עדי כהנא ביום השלישי של הריטואל - מיצב - מופע, ונטליה גומז במופע הרביעי בסדרת המופעים / פעולות שלה במסגרת ה Gathering. שתי יוצרות רבות עוצמה ומבט.

**רק התעורר התיאבון? נשבעתם שהלילה נשארים ערים עד הזריחה?

שימו לב: לאחר מופעי הערב, יצא שאטל שייקח אתכם אל המופע ״שני גנים״ של כרמל בר ועינב רוזוליו, שיתקיים בסאבלט (קולנוע רב חן, תלפיות), הכרטיס למופע יזכה אתכם גם בכניסה לאירוע ״ליל כל הקדושות״ באוצרות של הדס בלס וביצועים של התלתליסטים עד הזריחה**

The importance of knowing how to do useless things / נטליה גומז

מופעי ערב בהנסן

כנראה שאנו תמיד (ולעולם) ננסה להימנע מלעשות משהו חסר חשיבות. וכך, זה נשמע מופרך להזמין אתכם למופע שכולו מבוסס על עשייה של דברים חסרי חשיבות. ובכל זאת (ואם תרצו בכך), תהיו עדים לניסיון של נטליה גומז לשכנע אתכם בחשיבות של ״הלא חשוב״. בסוף המופע תוכלו לזהות (ובמקרה מוצלח במיוחד) ולבצע את הדברים הלא חשובים שלכם. רק אז תגלו כמה הכרחיים הם.

נטליה גומז (מקסיקו) היא יוצרת בינתחומית וירטואוזית ומפתיעה. התנועה שלה בין תחומי העשייה השונים (מוסיקה, פרפורמנס, וידאו וצילום) כה רכה, שנדמה שהגבולות ביניהם לא היו שם מעולם.

זוהי עבודת פרפורמנס, והרביעית בסדרת הפעולות /מופעים של נטליה במסגרת ה Gathering.

 

MAKE-BELIEVE / עדי כהנא

מופעי ערב בהנסן

מיצב פרפורמטיבי הנע בין אמת לבדיה מזמין אותך למפגש חד פעמי עם דמות שמימית העשויה לשחק תפקיד מהותי בקביעת מתווה גורלך.

בתוך סט של עולם פנטסטי, במהלך שלושה ימים יופיעו שלוש זהויות שונות המהוות גשר בין האנושי לאלוהי, הגשמי והרוחני. טרם ביקורכם שיקלו משאת נפשכם.

העבודה מבוססת השראה מעולם האגדות, מיתוסים ואמונות טפלות משלל תרבויות ומסורות שונות השוזרות יחדיו בסיס איתן להפיכת חלום למציאות.

בימים ג'-ה' בין השעות 18:00-22:30, כניסה חופשית.