מקלט 209 ,החזותי והזירה מציגים:

אמיר מאיר

1.11
יום שישי
19:00-23:00

שישי בחזותי - תערוכות

ניב גפני, אמיר מאיר וגדעון לוי
ביה״ס לתיאטרון חזותי | 19:00-23:00
ביה״ס לתיאטרון חזותי

ערב הנעילה של The Gathering, והחזותי מארח את פולחן הסתיו של הזירה בחללים השונים של ביה״ס.

בכל שעות האירוע יפעלו שני מיצבי סאונד פיסוליים הממיסים גבולות לא פשוטים בין המוחשי והמדומיין, הנראה והנשמע, החי וזה שאיננו.

פאונה / ניב גפני

מיצב סאונד קינטי, כניסה חופשית

ניב גפני משליך מאפיינים טבעיים \ חייתיים על חומרים סינתטיים, תוך התמקדות בתכונות ואופן התנהגות החומר, הן מבחינת תנועה הן מבחינת סאונד. מה שיכל היה להתרחש, תחת השמיים, באגם נסתר שנמצא בעמק גבוה בין הרים, נדחק לתוך חדר קטן ובו מכונות מברזל, חלודות קמעה, שהן ביסודן ניגוד מוחלט לתוצאה שמתייצבת בחלל.

 

שער / אמיר מאיר וגדעון לוי

מיצב סאונד, כניסה חופשית

התפר בין הנראה והנשמע הינו גבול שהחוויה היומיומית לא מסוגלת לחצות ולתפוס, אבל ישנם שערים שדרכם אפשר לבוא במגע עם הקשרים העמוקים האלו. תיאורים סינסתזיים מלווים אירועים, חוויות מיסטיות ופריצה של גבולות המציאות עוד ממעמד הר סיני ('וכל העם רואים את הקולות'). העבודה שלנו ניגשת אל התפר הזה באמצעות ה'דודון׳ - כלי נגינה בעבודת יד ההופך אור לסאונד וצורות לצלילים, ובאמצעותו ננסה להציץ לרגע מבעד לשער.

על הכלי:

ה׳דודון' הוא סינתיסייזר אור שנקרא על שם המלחין הצרפתי ז'אק דודון שהיווה השראה לפרוייקט. הדודון הוא כלי המתרגם שינויים בחשיפה של אור לסאונד. תא פוטואלקטרי קולט את קרני האור שנשברות דרך מערך של דיסקים מסתובבים ופילטרים שקופים למחצה המייצרים שינויים מהירים בתדירויות שונות. אופן ייצור הסאונד בדודון פותח אופציות אקספרסיביות לא שגרתיות, וחושף עולם סונורי עשיר ודינמי. המודלים המודפסים על הדיסקים לקוחים מעולמות שונים, החל בצורות גל מוקפדות בעלות יחסים קבועים שמייצרות אוברטונים טהורים וסולמות וכלה בציורים של אשר ומנדלות הודיות שמשאירות מרווח רחב ליד המקרה ולמצלולים לא מתוכננים או צפויים.